117681

NPAD-2019/10147 - Dare to say it! MOBILITĀTE LIETUVĀ, JONAVĀ 15.08- 21.08. 2021
23.08.2021


Sākotnējā mobilitāte Jonavā, Lietuvā, bija plānota 2020. gada aprīlī, taču pandēmijas situācija ieviesa savas korekcijas, un ar Nordplus Projektu administrācijas atbalstu projekta īstenošanas termiņš tika pagarināts. 2021. gada augusts bija mums visiem labvēlīgs un ļāva tikties visiem kopā Jonavā, Lietuvā. Kopš mobilitātes Latvijā bija pagājuši jau 18 mēneši, tāpēc dalībnieku ziņojumi- gan par pēcmobilitātes aktivitātēm, gan par piedzīvoto ārkārtas situāciju un pandēmijas laikā, bija īpaši aizraujoši un rūpīgi sagatavoti. Lietuvas uzņemošā institūcija – Jonavas pieaugušo un jauniešu mācību centrs iepazīstināja ar savu darbību, iepazīstināja ar statistiku par pieaugušo izglītojamo profilu formālās un neformālās izglītības programmās.

Darba kārtība tika nedaudz mainīta, jo vēlējāmies vērst lielāku uzmanību izmaiņām, kas mūsu iestādēs piedzīvotas pandēmijas laikā. Jonavas pieaugušo un jauniešu mācību centrs iepriekš darbojās tikai klātienē, visas nodarbības notika skolā. Tomēr Covid -19 pandēmija skolā ienesa jauninājumus - tika izmantotas atšķirīgas mācību metodes un formas. Skolotājiem bija jāattīsta spējas strādāt intensīvas slodzes apstākļos, jo tiešsaistes nodarbībās bija jātiek galā ar sarežģītiem uzdevumiem- īpaši darbā ar pieaugušajiem ar zemām digitālajām prasmēm, uzmanības dalīšanu, tehnoloģiskajām prasmēm un pat jādemonstrē mākslinieciskās dotības.

Jonavas pieaugušo un jauniešu mācību centrs iepazīstināja ar dažādiem tālmācībā izmantotiem rīkiem un mācību platformām, piemēram, Kahoot, Google Clasroom, Moodle, ZOOM, Go to Meeting, lietotni Messenger kopā ar iepriekšējā mobilitātē Latvijā izveidotiem materiāliem - digitālo rīku novērtēšanas veidlapām, kas tika izmantota izvēloties piemērotākos rīkus attālinātajai dzīvei jeb jaunajai realitātei. Dalībnieki darbojās kopā, lai mācītos no Lietuvas partneru partneru pieredzes -kā veidot mācību materiālus, organizēt video konferences, pārvaldīt tiešsaistes klases, motivēt izglītojamos un novērtēt rīkus un veikt pašnovērtējumu. Iepazinām uzņemošās organizācijas virtuālajā telpā pārnestās metodes, tādas kā lekcija, diskusija, debates, gadījumu izpēte, vielas atkārtošana un nostiprināšana, izglītojošas spēles, eksperimenti, jaunu resursu meklēšana, izpēte, prakses vingrinājumi, uzdevumi, kas prasa radošu domāšanu. Dalībnieki no Latvijas un Islandes arī tika iedvesmoti izmantot modernākas metodes, piemēram veidot interaktīvas grāmatas.

Šīs mobilitātes ietvaros tika apspriesta, prezentēta un izpētīta arī mobilo telefonu izmantošana mācībām līdzeklis jaunu kompetenču iegūšanai.

Pēc apmācību kursu novērtēšanas, turpmāko aktivitāšu plānošanas un diskusijas par projekta izplatīšanas pasākumiem, partneri izvērtēja arī  uz projekta noslēguma ziņojumm nepieciešamo informāciju, papildināja to un tam sekoja kultūras aktivitāte Jonavā, Jonavas novada muzejā.




      Atpakaļ