smARt_pētījums par stresainākajiem STEM mācību priekšmetiem un STEM izglītību
13.06.2023
Pētījuma mērķis
Šī pētījuma mērķis ir izpētīt un analizēt STEM mācību priekšmetus, kas skolās rada vislielāko stresu, un STEM profesijas, kas sešās
Eiropas valstīs ir visnepieciešamākās Rumānijā, Latvijā, Turcijā, Lietuvā, Lietuvā, Itālijā un Īrijā Šis pētījums ir nozīmīgs, jo STEM izglītība un karjeras kļūst arvien svarīgākas mūsdienu sabiedrībā, un izpratne par problēmām un iespējām šajās jomās var palīdzēt veidot izglītības un darbaspēka politiku
Latvijas secinājumi
Kā liecina vairāki avoti, Latvijas skolēni saskaras ar grūtībām un stresu dažādos STEM priekšmetos Par visgrūtāko un stresaināko priekšmetu Latvijas skolēni uzskata matemātiku, kam seko fizika un programmēšana Arī ķīmija tiek uzskatīta par biedējošu priekšmetu ar sarežģītiem jēdzieniem un vienādojumiem, savukārt bioloģija prasa plašu iegaumēšanu, padarot to par skolēniem stresainu priekšmetu Inženierzinātņu studenti Latvijā cīnās ar lielu darba slodzi un sarežģītiem mācību priekšmetiem, kas rada augstu stresa un trauksmes līmeni STEM priekšmetu nozīme ikdienas dzīvē un profesionālajā darbībā ir uzsvērta STEaMup tīmekļa vietnē Tomēr, neraugoties uz vietnē pieejamajiem noderīgajiem resursiem, STEM priekšmetu apguve skolēniem joprojām var būt izaicinoša un stresa pilna pieredze Šeit talkā nāk mācību resursu krātuve mape skola 2030 lv, kas piedāvā bezmaksas mācību un metodiskos resursus visām pamatizglītības un vidējās izglītības mācību jomām Piedāvājot dažādus materiālus un modeļus, šī krātuve tiecas mazināt STEM mācību priekšmetu apguves stresu, nodrošinot skolēniem, skolotājiem un vecākiem nepieciešamos rīkus un atbalstu, lai mācības padarītu par aizraujošu un saistošu pieredzi Ar šo resursu palīdzību skolēni var kļūt motivēti mācīties un veidot karjeru STEM jomās, tādējādi veidojot daudzveidīgāku un inovatīvāku darbaspēku Latvijā